Kwiatowa Sałatka


Zapraszam Was do jedzenia kwiatów :), babka mojego męża mieszka całe życie na wsi i pierwszy raz w życiu (czyli w wieku 80 lat) jadła kwiaty w sałatce, którą zrobiłam. Nawet jej smakowały. Mi najbardziej smakują kwiaty nasturcji,  całkiem jak rzeżucha, a przynajmniej mi się tak wydaje :). Nasadziłam dużo nasturcji i nagietków, więc nie szkoda mi uszczknąć ich czasem.

Jadalne kwiaty ozdobne:
aksamitki, begonie, bławatki, bratki, chryzantemy, fiołki wonne, floksy, geranium (pachnąca pelargonia), goździki, hibiskus, lewkonie, liliowce, lwie paszcze, maki, magnolie, nagietki, nasturcje, niecierpki, róże, słoneczniki, stokrotki, szafirki, tulipany, wiciokrzew japoński
Jadalne kwiaty drzew i krzewów:
akacja (robinia), bez czarny, bez lilak, brzoskwinia, cytrusy, goździkowiec, grusza, jabłoń, jaśmin (nie jaśminowiec), judaszowiec, lipa, morela, pigwa, śliwka, wiśnia
Jadalne kwiaty ziół:
anyż, bazylia, czosnek, kolendra, koniczyna, koper, lawenda, lubczyk, mięta, mniszek lekarski, ogórecznik, oregano, rozmaryn, rumianek, szałwia, szczypiorek, ślaz, tymianek, żywokost
Jadalne kwiaty warzyw:
kwiaty cukinii (kwiaty męskie i żeńskie), kwiaty dyni, kwiaty zielonego groszku, kwiaty fasolki szparagowej, no i kalafiory, brokuły, kapary i karczochy:)

Oto moja sałatka kwiatowa, zrobiłam ją ze wszystkiego co miałam w ogródku (szpinak, sałata lodowa, szczypiorek, bazylia, mięta, melisa, pietruszka, rzodkiewka, chaber, nagietek, nasturcja wraz z liśćmi), trochę oliwy z oliwek, pieprz seczuański, ocet jabłkowy, troszkę soku z limonki, smak wyborny!!!
Zapraszam do zrobienia takiej sałatki, goście będą zaskoczeni :)))).


Komentarze

  1. Witam Ciebie bardzo serdecznie,Cieszę się,że trafiłam do Ciebie.Prowadzisz fajnego bloga,będę stałym gościem,W wolnej chwili zapraszam wn odwiedziny do Dobrych Czasów.J.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty