Żołędziówka kawa

Witam, dzisiaj robiłam lekki porządek w szafce kuchennej gdzie trzymam część moich ziół i natknęłam się na nią .... o kurde, czemu ja o niej zapomniałam?
Robiłam ją w listopadzie z moich żołędzi, obrodziło ich w tym roku. Trochę się namęczyłam, prawie zepsułam maszynkę do mięsa. A wyglądało to tak, żołędzie umyłam, podgotowałam kilka minut, żeby były lekko miękkie, odcedziłam i poczekałam aż trochę ostygną i siup do maszynki do mielenia mięsa. Okazało się, że żołędzie były trochę przytwarde jak na tę moją maszynkę, ale jakoś to poszło i udało mi się zmielić wszystko co przygotowałam. Przemielone wyglądały jak krótkie granulki. Podprażyłam je trochę na stalowej patelni oczywiście bez tłuszczu, potem jeszcze podsuszyłam na minimalnej temperaturze w piekarniku.
Gdy juz byłam pewna, że jest sucha zmieliłam ją w młynku żarnowym.

No cóż ... w smaku "kawa" jest bardzo przyjemna lekko orzechowa, mi bardzo smakuje, jeszcze z kozim mleczkiem przepyszna. Walory smakowe swoją drogą ale jest też bardzo wartościowa pod względem wartości odżywczych.

Około 50-70% wartości odżywczych żołędziówki (w zależności od składu konkretnego produktu) stanowią węglowodany, a dokładniej skrobia. Dodatkowo, żołędziówka zawiera w 100 gramach około 4-8 gramów białka i nawet do 30 gramów tłuszczu (nie zawiera jednak cholesterolu). Stąd jej wartość kaloryczna może się wahać. W 100 gramach żołędziówki znajdziemy również około:

- 100 mg fosforu
- 80 mg magnezu
- 0,8 mg manganu
- 0,7 mg miedzi
- 700 mg potasu
- 50 mg wapnia
- 1 mg żelaza

  Żołędziówka jest również źródłem witamin z grupy B. Kawa z żołędzi jest źródłem węglowodanów, więc jej wypicie z samego rana da nam zastrzyk energii. Żołędziówka nie zawiera kofeiny oraz sodu (ale dużo potasu, bo aż około 700 miligramów na 100 gramów!), a więc stanowi idealną alternatywę tradycyjnej kawy dla osób, które nie mogą jej pić ze względu na np. nadciśnienie czy choroby serca.
 Poza tym, żołędziówka wzmacnia organy układu pokarmowego - żołądek, wątrobę, śledzionę oraz jelita. Poleca się ją osobom zmagającym się z niestrawnością.





Produkt docelowy:


 SMACZNEGO :).


 
żródła:
 http://www.odzywianie.info.pl

Komentarze

  1. Today, I went to the beach front with my children. I found a
    sea shell and gave it to my 4 year old daughter and said "You can hear the ocean if you put this to your ear." She placed
    the shell to her ear and screamed. There was a hermit crab inside and it pinched her ear.

    She never wants to go back! LoL I know this is totally off topic but I had to
    tell someone!

    OdpowiedzUsuń
  2. With havin so much content and articles do you ever run into any issues of plagorism or copyright violation?
    My site has a lot of exclusive content I've either authored myself or outsourced but it seems a lot
    of it is popping it up all over the web without my authorization. Do you know any solutions to help stop content from
    being ripped off? I'd definitely appreciate it.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty