ZUPA letnia na zimowe wieczory!

Za oknem ciemno i zimno, jak ja nie lubię zimy :(!. Na przypomnienie cieplutkiego lata zrobiłam dzisiaj zupkę pokrzywową i  zamrożona latem pokrzywa wylądowała w garnku..

MOJA ZUPA POKRZYWOWA

Gotujemy sobie bulionik w garnku (warzywny). Rozmrażamy pokrzywę, podsmażamy na maśle z cebulką, do zeszklenia cebuli. Gdy warzywka już ostygną dodajemy pokrzywę z patelni, ja dodałam trochę kaszy jaglanej (bardzo zdrowa). Gdy już widzimy że kasza już się ugotowała, możemy już doprawić zupkę i zdjąć z ognia. Miksujemy całość (czyli wszystkie warzywa w bulionie z pokrzywą) na drobniutko, możemy dodać trochę masła, jogurtu naturalnego np. ty grecki (przed zabieleniem w miseczce solimy, dolewamy trochę zupy z garnka, energicznie mieszamy i wlewamy kiedy zupa jest zdjęta z ognia, po wlaniu możemy ponownie załączyć gaz). Czosnek jest wskazany, ja dałam 3 ząbki, ponieważ lubimy go. Dodałam też odrobinę prawdziwego masła, zawsze pięknie "ogładza" smak :)
Zupka oprócz walorów smakowych ma również dużo witamin, no i przypomina mi letnie obiadki pod gołym niebem, smacznego!!!


Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty